Hoppning

Heej:)
Moa sov hos mig inatt också. Så på morgonen vaknade vi sådar runt 10-11 och fick slänga på oss kläderna och så för att hinna..
i stallet träffade vi Karin som precis hade kommit då också. Sen kom Madde och Annie också för att hjälpa till att höja och sänka.
Libell ville ABSOLUT inte hoppa. jag hade dålig fart hela tiden, dåliga vägar m.m idag var en sån där dag då Libell inte va så himla sammarbetsvillig.
Till en början gick det väl bra.. hoppade ett litet räcke och en oxer som låg på 85-90. det hoppade hon och en grind. sen tog det stopp. aldrig att hon ska hoppa en trekombination.. men hon var superspeedad och jag hade inte riktigt kontroll.. så hon hoppade det första räcket i världens fart. sen vägrade hon på oxern i mitten så jag flög av (bokstavligt. jag hoppade över sadeln och landade nästan på fötterna.) sen hoppade jag upp igen och försökte igen. då vek hon av och jag tappade båda stigbyglarna och hon drar iväg för hon blev rädd för hinderstödet och ramlade bakom henne eller nåt. :) så jag sitter där. hänger på hästen och hör hur Madde Annie och Moa skrattar :D fast det var ganska kul. världens galopp fick hon i alla fall! :D
sen la dom ner det första räcket och oxern till bara bommar så att hon skulle hoppa den sista och det gjorde hon, så det gick bra på slutet i alla fall.
Moa däremot gick det grymt för. Iceman hoppar allting och hon är så mycket bättre på att hoppa än jag ;) men jag har typ "vant" mig vid att ramla av nu. Sen red madde Libell barbacka lite på slutet också :)
III ALLA FALL.
nu ska man bara "kämpa" sig igenom en vecka med skolan och så drar jag till Julia på FREDAG!! :D astaggad :))))
hejdåå:)
en överredigerad bild på mej o libell :)
//Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0